Άνοιξη-καλοκαίρι-φθινόπωρο-χειμώνας

vrijdag, augustus 28, 2009

back to normal

Terug in mijn kamertje in Zeist. Mijn gezellige (na vandaag ook schone en nette), mooie, knusse, eigen, vertrouwde en helaas met hier en daar en spin, kamer. Wat is het fijn om onafhankelijk te zijn, te kunnen gaan en staan waar ik wil ook al heb ik geen auto. Met plezier neem ik de tram naar IKEA, de bus naar school, de trein naar mijn ouders en de fiets naar de supermarkt.

Mijn laatste week in Hutchinson was erg gezellig. De laatste paar dagen was de scooter weer functioning en heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt. Het waren fijne laatste dagen en ik heb voornamelijk met Gina, Taylor, Tegan en Patrick opgetrokken.

De laatste avond ben ik ben Gina, Gary en Taylor uit eten geweest en wezen midgetgolven in Wichita. Helaas geen foto's maar dolle pret. Patrick kwam 's nachts nog langs en, nadat ik hem op de scooter naar huis had gebracht, vertrokken Gina en ik om 3am richting vliegveld. Wonderbaarlijk genoeg kreeg ik mijn koffers dicht en werd er niks gezegd over de 6 extra pounds. Gelukkig maar. Ik weet nog goed hoe ik in Australie vorig jaar vol verdriet een föhn, broek en nog wat dingen achterliet.

Gary's huis
Nuchter als wij zijn was het geen emotioneel afscheid, maar het was jammer om te gaan. Voordat ik richting Kansas vertrok dit jaar was ik niet van plan om terug te gaan any time soon. Nu denk ik wel dat ik eerder terug ga dan verwacht, hoewel waarschijnlijk niet zo lang als dit keer.

De eerste vlucht en de 7 uur durende layover sliep ik heerlijk doorheen, de daarop volgende 9 uur durende vlucht was ik meer dan de helft van de tijd klaarwakker en er leek geen einde aan te komen. Reizen is leuk hoor, vliegvelden ook, maar van het vliegen zelf word ik meestal niet heel vrolijk. Niet dat ik er chagrijnig van word hoor, maar ik sta ook niet te springen en te dansen.

Nu dus weer thuis, 4 nieuwe huisgenoten waarvan 2 momenteel aanwezig. De andere 2 komen volgende week. Gezellig, lang leve het leven. Maandag weer naar school. Chocolade pepernoten liggen Dinsdag als het goed is in de winkel. Gister ben ik wezen hardlopen. Ik heb van de week bij IKEA een wereldbol lampenkap gekocht. Vandaag voor het eerst groentesoep gemaakt, en het was lekker. Zojuist mijn nieuwe agenda ingevuld voor zover mogelijk. Wat wil je nog meer! Nu alleen morgen nog even mijn ventilator uit elkaar halen en afwassen, die zwarte stofranden kan ik niet zo goed tegen. Ik laat hem tot die tijd maar aanstaan want dan zie je het niet.

Tot gauw!