Άνοιξη-καλοκαίρι-φθινόπωρο-χειμώνας

zondag, december 02, 2007

Nou, daar was ik eindelijk weer. De computers op de base liggen er al een hele tijd uit en nu heb ik eindelijk tijd EN en een laptop te pakken gekregen. Zijn weer wat weken achter de rug. Mijn outreach geld is binnen. Mijn team heeft alleen nog wel zo'n 30.000 dollar nodig in de komende 10 dagen. Ik heb er wel vertrouwen in. Van alle kanten komt langzamerhand geld binnen gedruppeld. Maar mochten jullie willen helpen, dat mag natuurlijk. (graag zelfs) ( Pauline de Vries, ABN AMRO Lelystad, 61.60.50.828)

De laatste spreker die ik genoemd heb was Dean Sherman, en dat is alweer een poosje terug. Sindsdien hebben we er al 4 gehad.
Eerst hadden we Ari Sloots on Lordship. Ja, een Nederlander inderdaad. Hij kwam naar ywam perth met het idee zes maanden te blijven, dat was negen jaar geleden.Duuuus, je weet maar nooit, Lordship was best een intense week. Op de vrijdag hadden we application, wat inhoudt dat we vanalles neerleggen en God Lord of our lives maken. Verleden, heden en toekomst neerleggen. Sommigen van ons gaven ook letterlijk dingen weg,gaven het op. Voor een tijdje of voor goed.

De week daarna ging over Authority en Submission. Was leuk want net die week was alle base staff op staffretreat en waren we de hele week met alleen students en drie gastsprekers die het een beetje overzagen, Andrew Dutton sprak, zijn eerste keer spreken on the topic. Ik moet zeggen dat ik meer over worship en ministering heb geleerd dan over the actual subject, maar vooruit maar weer. Was alsnog en goede week.

De week daarna was echt een gave week. (znd) onze spreker was James Vevera uit/van pape new guinea. Een grote zwarte knuffelbeer. hah, hij was echt cool. Hij sprak on The Fatherheart of God. Ook weer erg emotioneel en intens voor veel van mijn schoolgenoten. Voor mij viel het gelukkig wel mee. Vrijdag hadden we weer application. Een voor een gingen de meesten van ons naar voren en gaven pretty much een kleine samenvatting van hurt in our own lives by our parents en how that effects our view on God. Aangezien onze klas uit zo;n 55 students bestaat duurde dat van half negen 's ochtends tot een uur of elf denk ik, 's avonds.

Nou, afgelopen week sprak Shirley Brownhill, on Relationships. Shirley Brownhill is de vrouw van onze spreker uit week een (peter Brownhill), zij zijn de oprichters van YWAM Perth, en hun zoon (caleb Brownhill) is mijn schoolleader. Een grote blije familie :) Dus, nou zij sprak dus afgelopen week. Haar testimony is best cool. Tot haar vijftiende was ze een gigantische opdonder (znd) en toen hoorde ze op een dag een stem en besloot ze die stem te volgen. Toen werd ze vrienden met de christenen die ze voorheen in elkaar sloeg. Dat was haar testimony even in het heel kort.
Dus, ze sprak voonamelijk over ralationship met God en eachother. Ik heb mn notes nu niet bij me... maar daar kwam het op neer.

Komende week spreekt ... on the Fear of the Lord.
Wat we trouwens zoal aan schoolwerk doen, (aangezien ik so far voornamelijk stranduitjes enzo op mn website gezet heb). Nou, elke ochtend hebben we om zes uur nu inplaats van exercise gebed voor outreach, met name financien en unity in de teams. Dinsdags hebben we nu in plaats van smallgroup ook outreachgroup time. Elke ochtend hebben we morning chores van achter tot half negen. half negen tot tien, op maandag base worship... worship met de hele base dus, dinsdag intercession
ook met de hele base in groepjes voor verschillende onderwerpen. Er zijn zo;n (inclusief staff) 500 YWAMers gok ik. woensdag school worship met alleen onze klas, donderdag intercession again met alleen onze klas en vrijdag hebben we Megacities prayer. Elke week komt Trish, die met megacities werkt, weer over iets nieuws vertellen over J. waarna we bidden. Elke dag van tien tot half een ish hebben we lectures. Daarna lunch, dan heb ik twee uur vrij. Waar ik meestal aan mijn journal werk of naar de stad ga.. Soms moet ik toch even slapen hoor. Half vier tot kwart over vijf heb ik workduties. Wat bij mij property is. Dingen fixen op de base dus, en in de YWAM houses in de neighbourhood. Dinner is van half zes tot zes uur/half zeven. Om half achter begint dan whatever we hebben in de avond.. en dat was mijn week. (avond: ma lectures, di outreach group gettogether, wo free night, do evangelism (waar we gaan evangeliseren in verschillende delen an Perth, vrij Friday Night meeting) In het weekend zijn we meestal vrij. Doen we vanalles. We moeten wel elke zondag een journal inleveren waarin we een aantal vragen beantwoorden over de week, de lectures etc. Ook heb ik al twee bookreports ingeleverd. Is That Really You God? - Loren Cunningham en Intimate Friendschip With God - Joy Dawson.
Mijn derde book heet Living On The Devil's Doorstep - Floyd McClung.

Gister hebben we een carwash gedaan met mijn outreach group om geld op te halen. Erg gezellig :) Erg druk ook, er is geen moment geweest dat we geen auto hadden, op een gegeven moment stonden er vier auto;s te wachten zelfs. Mijn eerste carwash, ben best trots. :)

Vorige week zijn we naar het strand geweest met de hele base. Ook best een onderneming. Ik was niet van plan te gaan zwemmen dus had vol goede moed al mn journal spul en mn boek meegenomen... maar het is gewoon onmogelijk om niet het water in te gaan. Dus ik was ongeveer de hele dag in het water. Geeft niet hoor, ik heb mijn bookreport en journal afgekregen dus was geen probleem. Wat wel en probleem was.... dat mijn bril nu ergens in de oceaan rondhangt. Ik wou graag goed kunnen zien in het water, en ik hield mij bril steeds goed vast bij elke golf... maar toen kwam er een hele grote golf.. en die zag ik niet, en die nam toen heel leuk mijn bril mee. Ik heb wel een reserve bril mee dus zo erg is ht niet, maar wel een beetje jammer.

Nou, dat was het wel zo'n beetje. We vertrekken voor outreach als het goed is de eerste week van januari.

Tot de volgende keer!

Peace

1 Comments:

At 7:19 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dat jong geitje van Brendan is heet. U zou hem moeten huwen. Hem en die sexy cake.

 

Een reactie posten

<< Home