Άνοιξη-καλοκαίρι-φθινόπωρο-χειμώνας

donderdag, juli 09, 2009

God Bless America (veel fotos vindt mijn moeder leuk)

Hallo lieve mensen!

Vakantie has arrived en ik zit in de US of A. Mijn eerste vlucht, naar parijs, was zo voorbij, ik sliep voordat we opstegen en ik werd wakker van de landing. Wat wil je nog meer. De tweede vlucht heb ik niet de volle tien uur kunnen slapen, maar gelukkig zat er een praatgrage (znd) licht autistische jongen naast me. Sebastian, 16, Duits maar geboren in atlanta en gek op Popey. Hij deed me denken aan Leonardo Dicaprio in 'What's eating Gilbert Grape' (sjoertje--> Were not going anywheeere :D) Af en toe zei hij uit het niks de most random things b.v.: ''You know, the only difference between cola and cola light is there is alot more sugar in it.'' En dan was het weer stil. Of: ''You know, recycling is actually really good, it helps the environment.'' :)

Toen kwam ik aan in Atlanta met mijn volgende vlucht pas twaalf uur later. Het was de 4th of July dus ik ging kijken of ik de stad in kwam. Er scheen in een park down town een vuurwerk show zijn. Helaas toen ik daar aankwam en ik richting het park liep, was ik de enige die die kant op ging, verder was er een gigantische massa mensen die richting station liepen. Het vuurwerk was dus al geweest. Desalniettemin ben ik blij dat ik gegaan ben want ik ben weer een ervaring rijker. Namelijk!: Down town Atlanta was één en al zwarte mensen, Echt supergrappig! Nog nooit zoveel zwarten, sorry, african americans, bij elkaar gezien. De bijlmer is er niks bij. Super gezellig hoor. Maar... Ik liep dus door de stad en besloot toch maar weer terug te gaan. Nog steeds een grote mensen massa. Hoor ik daar toch ineens een gunshot! An actual gunshot! Iedereen rende weg van waar het vandaan kwam. Ik rende met een verwarde blik en een IKEA trolley aan de hand natuurlijk mee. 3 minuten later was de rust wedergekeerd en liepen we weer door. Ik zag niemand op de grond liggen dus ik weet niet hoe ernstig het was. Wel hoorde ik even later sirenes onze kant op komen. Bij het station kocht ik nog even een flesje water en de man van wie ik het kocht vertelde me ook nog even dat ''White people know how to party, over there at lake view they;re partying their asses off. Nigga's can't have a good time without somebody fight'n.'' Hij vertelde me dat het wel degelijk een pistool was wat ik had gehoord.

Dus! Geslapen op het vliegveld, overal fastfood maar ik heb me kunnen inhouden ;), heerlijke massage gehad van een stoel, een 'tall hazelnut hot chocolate' van starbucks. It;s good to be back. Het ruikt hier zelfs bekend. Uiteindelijk kwam ik aan in Wichita KS, waar ik opgehaald werd door Patrick, Kristen en haar moeder. Zij dropten me bij Gina en Taylor's huis.

Tegenwoordig wonen Trevor en Gina's vader er ook. Gina was nog niet thuis, ze zou 's avonds thuis komen, Jordan was er wel. Taylor's vriend. Hij vertelde dat de college group van de kerk nog niet naar Colorado vertrokken was, wat ik wel dacht. Ik ging dus nog even bij de kerk kijken of ze er nog waren. Niemand te zien.. toen stopte er een auto voor mijn neus. Het waren oude bekenden! Gary (the pastor), zijn vrouw Robin, zijn zoon Jalen en Anna, iemand anders die niet related is. Ze waren erg verrast want ze wisten niet dat ik in town was. Gary vertelde dat de groep om twee uur weg ging en toen namen ze me mee for lunch. Which was nice. Om twee uur namen ze me mee naar de kerk zodat ik mijn matties/homies die naar Colorado gingen nog kon zien voor ze vertrokken. Maaaaar toen besloot ik maar mee te gaan naar Colorado. Ik was net een uur in Hutchinson en ik zat alweer in de Church Van richting Colorado.

Na ruim acht uur rijden kwamen we aan in Colorado. We verbleven in een cabin van Jeff's (de youthpastor) schoonouders. In the middle of nowhere zonder internet of telefoon. We waren met negen mensen en bleven van zondag avond laat tot woensdag ochtend vroeg. We hebben four wheelers gereden, gehiked, rotsen beklommen, bijbelstudie gehouden, horseshoes gespeeld. That's right. Horseshoes! Je hebt twee paaltjes en twee teams van twee personen. De bedoeling is dat je hoefijzers naar het paaltje gooit. Gooi je hem er omheen dan heb je 3 punten, leunt hij ertegenaan is 2 en er vlak naast is 1. Dolle pret maar verschrikkelijke spierpijn de volgende ochtend. Stelletje hillbillies. Het is nu woensdag avond, ben net 1,5 uur thuis aangezien onze bus het bij Denver niet meer deed en we dus een aantal uur vertraging hadden.

Ik heb net eindelijk Gina gezien, wat gelukkig erg vertrouwd was, alsof ik nooit weggeweest ben. Amerika! Het is was. Ik heb net wat zitten zappen er er zijn weet ik hoeveel kanalen. Ik doe mijn best gezond te eten maar ik heb nu al veel fastfood gehad. Ik ging vandaag wel naar subway waar de rest naar McDonalds ging. Respect voor mij.
Taylor is ook op en top amerikaans. Zonnebank bruin, geblondeerd gestijld(?) haar, Hutch High shirt aan en zo'n korte sportbroek. Ze is wel een schat hoor.
Ben ook naar walmart geweest, geweldig, ik ben er dol op. En sjoertje, ik heb je oreo cakesters al gevonden hoor, ze liggen voor je klaar ;)

Nou, ik ga maar even douchen en dan mijn bed in. Mijn jetlag shmetlag eraf slapen. Tot gauw!



De 'tatooed cop' die ons hielp

Uitzich van de beklommen rots

The cabin, the Van & the clouds

Jeff en ik hadden gewonnen

Throwing horseshoes

Riding 4wheelers

Lunch: Hamburgers, Fries and DrPepper

Me and Rosemary

Lunch

Hiking door t bos

Breakfast: Cereals and Diet DrPepper

The Cabin

1 Comments:

At 9:36 a.m., Blogger Lucia said...

NIKS jeatlag. Kom op zeg,...je was gewoon een beetje moe :-)
Love you !
Lucia

 

Een reactie posten

<< Home